↑ Return to Beiratkozás

Az elektronikus beiratkozás folyamata

Középfokú intézménybe történő beiratkozás folyamata a 2020/2021-es tanévre vonatkozóan

1. TEENDŐK A BEIRATKOZÁS ELŐTTI IDŐSZAKBAN
A SZÜLŐ TEENDŐI

  • Az e-Ügyintézés felületén 2020. június 15-től megnyílik a lehetőség a szülők részére,
    hogy gyermekeik adatait beküldjék a középiskolába a „Beiratkozás középfokú
    intézménybe” (BKI) folyamat segítségével. A középfokú intézmény által meghirdetett
    időpontig van arra lehetőség, hogy a szülők online módon küldjék be előzetesen a
    gyermek adatait az intézménybe.
  •  Az adatbeküldésre kétféle lehetőség van:
    a) A szülő az általános iskolai gondviselői azonosítójával és jelszavával bejelentkezik általános                          iskola e-Ügyintézés felületére.
    Ekkor a rendszer betölti a tanuló általános iskolai KRÉTA rendszerében lévő
    személyes adatait a felületre, amelyet a szülő ellenőriz, és ha kívánja,
    módosíthatja, kiegészítheti azokat.
    b) A szülő az e-Ügyintézés felületen (https://eugyintezes.e-kreta.hu/) keresztül
    ideiglenes regisztráció létrehozásával belép a BKI felületre. Itt kitölti a gyermek
    személyes adatait, lakcím adatait, a törvényes képviselők adatait, illetve a
    beiratkozáshoz szükséges adatokat.

Mindkét esetben a szülő a felületen kiválasztja az intézményt, ahová a gyermeke
felvételt nyert. Az e-Ügyintézés felületén beltöltött/beírt oktatási azonosító, illetve
név, születési hely és idő alapján a szoftver a kiválasztott középiskola KRÉTA
rendszerébe betöltött KIFIR adatok között megkeresi és azonosítja a tanulót.

Amennyiben megtalálja a tanulót, a rendszer fogadja a beküldött adatokat, és
legenerálja a nyomtatványokat.
Amennyiben a szülő által megadott adatok alapján a rendszer nem találja meg a
tanulót a kiválasztott középfokú intézmény adatbázisában, akkor az e-Ügyintézés
felületén egy üzenet jelenik meg a szülő részére, amely felhívja a figyelmet az
adatok pontosítására. Amennyiben helyesen adta meg az adatokat, akkor a szülő
vegye fel a kapcsolatot az érintett középfokú intézménnyel. A szülők / törvényes
képviselők csak azon intézményben találják meg gyermekük adatait, ahová a
gyermek felvételt nyert.
A szülő megteheti, hogy a dokumentumokat kinyomtatja, és az aláírt
dokumentumok másolatát feltölti az e-Ügyintézés dokumentumok blokkjába, amely
másolatok az adatokkal együtt kerülnek át az intézmény felületére.
A beiratkozáskor történő személyes megjelenés esetén az eredeti, aláírt
példányokat magával tudja vinni a szülő a középfokú intézménybe. Amennyiben
nem tudja kinyomtatni a szükséges dokumentumokat, ebben az esetben a
középfokú intézmény feladata ezt elvégezni.